söndag 2 augusti 2009

16

Hej var ett tag sedan, hehe.
Har haft fullt upp! Fast egentligen har jag inte gjort något alls.
Sommaren är snart slut, skönt.
Skolan börjar snart, eh nervöst.
Jag vill inte gå i samma klass som ett x antal människor. Men antar att jag får stå ut.

Fan vad bra Los Campesinos! är.
Har lyssnat non stop på dem i snart en vecka. Verkligen glad musik, får mig att vilja dansa!

Slänger in en länk
http://www.myspace.com/loscampesinos




Snart är det Way Out West.
Hoppas tiderna för banden kommer snart, så man kan planera lite.
Men vad jag vet är att på fredagen så vill (*=ett måse) jag se;
Band of horses*
Ser verkligen fram emot det. Deras musik är fan underbar och jag kan knappt vänta.
Arctic Monkeys*
Mest för att jag lyssnade på dem innan men också för att det svänger.
Glasvegas*
Geraldine live. Det blir helt enkelt asbra. Resten är också bra, såklart. Och deras dialekt är wünderbar, dock lite svårt att höra vad de sjunger.
Fever Ray*
Hört att ljusshowen ska vara cool som fan.
Grizzly Bear
Grizzly Bear är sköna och Ed Droste (som jag har för mig att han heter) sjunger riktigt coolt.
Beirut
Beirut är riktigt coola. Trumpeter, klockspel och en massa andra coola instrument. Kommer bli riktigt kul att se, om jag nu ser dem.
Sedan ska jag nog försöka ta en liten titt på Laakso, Röyksopp, Florence and the Machine och Robyn. Och jag vet att det är helt omöjligt att se alla.

Det var fredagen!
Nu lördagen.
Asher Roth*
Asher är sjukt cool och det ska bli kul att få se lite hiphop/rap som omväxling och inte bara en massa pop och rock. Ser speciellt fram emot Lark on my my go-kart och I Love Collage, hoppas han kör dem.
Florence Valenint*
Fan, riktigt härlig musik. Många säger att Florence är en dålig Håkan-kopia. Fan heller. Florence är bra.
Och INTE en kopia av Håkan H.

Man blir glad av musiken, man vill dansa. Det kommer inte gå att stå stilla.
Lily Allen*
Lily Allen är en av de få kvinnliga artister jag lyssnar på. Hennes musik är skön, popig och ärlig. Man får inte missa henne.
Teddybears*
Även om de verkar ha bytt spår så hoppas jag att de spelar några av deras gamla låtar, men Get mama a house är skön, jag ska inte missa Teddybears.
Vampire Weekend
A-Punk är bra, resten av låtarna låter dock rätt lika... Men jag är svag för popiga gitarriff, så jag ska försöka att inte missa Vampire W.

Resten utav banden som spelar på lördagen är alla helt okej.

Nu får jag hoppas på att de flesta spelar på samma scener.
Är dock lite orolig över att mina måsten kommer att krocka. Lily Allen på den stora scenen och Florence på den lite mindre bredvid vore KATASTROF.

Nattgästerna blir bara fler och fler. Är uppe i sex nu, plus mig och min syster.
Jaja, det blir nog härligt.

Har för övrigt fyllt år. Fick pengar då min släkt är roligast i världen.
Men av pappa fick jag biljett till WoW och sedan fick jag lite småsaker av min 'moster'.
Pappa i ett hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar