onsdag 20 maj 2009

VA?! En hummer?

Tjenixen har varit i Stockholm med skolan och så.
Det var kul. Fattar inte varför jag skriver dettta nu. är sjukt trött och inlägget kommer bli jättekonstigt för kan inte tänka klart.
I alla fall; Bussresan var rätt kul, faktiskt. 4 timmar. Jag åt, pratade och skrattade och tyckte att allt kändes bra. Såg även på film som innehöll bögsex. Alla gillade det.
Ja hade med mig mat. Jättemycket mat! Käkade även hur mycket godis som helst
Jag som aaaaldrig äter godis.

Aja, nu snabbspolar vi lite.
VI KROCKADE I EN LYKSTOLPE! Guiden ropade något jättekonstigt så jag och Lovisa började skratta. Såg ut som att hon flög iväg.
Aja, sen visade hon oss det där och det där och det där och jag tyckte att Stockholm var alldeles för stort, för virrigt.
Säger som Håkan, Stockholm blir aldrig min stad. Så nej, tänkter inte börja hänga i Johans lya på Väddö, no way.
Sen gick vi av. Gamla stan. Jaru det var lika tråkigt som förra gången jag var där. Fast visst är Stockholm vackert.
En jättesöt engelsk man stötte lite på mig i förbifarten, men märkte det inte.
Tjejerna handlade. Tjejerna = Julia Lovisa Kasja Carro.Jag köpte INGET. Var så jävla trött, ville bara slå mig ned på en skön stol och sitta där. Mitt i Stockholmia.

Dramaten. Alltså, vafan. Det var väl kul och intressant. men gubben repeterade allt han sa MINST två gånger. Det var irriterande!

Efter en lång promenix till färgan och efter färgan hamnade vi på Grönan.
OKEJ, Fritt Fall Tilt... Jag hade sån ångest inför den.
Väl i kön så började jag nästan gråta. Kunde inte andas, skakade, ville dö, bort bort bort.
Men jag satte mig, eller satte, MAN STÅR JU FÖR FAN. Galet.
Där kunde jag inte göra något. jag var helt borta, kunde bara koncentrera mig på att andas.
Sen åkte skiten upp med. 80 meter upp i luften.
Jag knep ihop ögonen så det gjorde ont och kände hur huvudet domnade bort
Julia skrek "TITTA INTE NEEER JULIA TITTA INTE NEER!!!!"
och Kajsa "Haha, man ser Globen nu i alla fall!"
Grr då blev jag helt panikslagen. Började smågråta och slutade andas.
Sen bara poff, så blev allt svart. Tror jag svimmade, eller så var det något annat.
Väl nere på den trygga marken var jag i chocktillstånd och kunde inte tänka. Skakade och jag var tydligen gul i fejan? Snyggt.
ÅK INTE DEN. GÖR DET INTE. GALET.

Insane var skitkul! Roligt när den typ gick sönder och ett par fulla stockholmare underhöll oss.
Alla vagnsaker var där man hoppar på och en satt inte fast så några hängde upp och ned, liksom.
"Men vafan, kolla! DE HÄNGER JU UPP OCH NED! Hörru damen, snurrar den här, va?!
Jag som trodde detta var en berg- och dalbana, då kan den ju inte snurra!"
Det var i alla fall jätteroligt.
Hemresa. Sova, skräckfilm och allt det där andra, ah.
Men dagen var bra och nu började det bli ljust ute.

Idag blir det party, godnatt mina vänner. Bilder kommer senare.

1 kommentar: