onsdag 23 september 2009

Spöket Milton

Känner för höst.
Kallt, löv i rött gult orange brunt. Frisk luft. Tjocka tröjor, halsdukar. Fika, té. Caféer, människor. Solen, något jag uppskattar som mest under hösten. Hänga, må bra, gilla livet liksom.
Känner för att byta plats.
Vara någon annanstans. Inte möta samma människor på gatorna, annan mat, andra ställen, annan luft. Atmosfär.
Längtar tills det blir höst på riktigt.
Filmkvällar och liknande.

Har försökt städa vinden lite. Men kom inte så långt, det är för mycket saker där inne.
Men hittade saker från förr. Från när jag var liten. När jag alltid ritade bilder som kunde föreställa allt. Ringar i olika färger, hästar, tjejer med brösten för högt upp eller endast ett hjärta med texten "Pappa" i, för jag var en pappatjej.
Hittade även en docka, kommer ihåg att dem som gick i sexan retade mig när jag sydde kläder, för de trodde att jag sydde till en barbiedocka. Men så var det inte!
Sydde en docka till mamma, till julen liksom. Fast hennes mössa ser ut att höra hemma bland kukluksklan.

Lite nutid.
Jag missade bussen idag, blev alltså ingen ekobuss för min del.
Men hade med mig fika, så jag gick till Grännaberget istället.
Satt där, för mig själv och funderade lite, och smsade med Sofia.

Fan vad jag saknar pappas lägenhet. Det var en helt annan sak att åka till Göteborg då, för då var allt nytt. Inte Göteborg, men att få åka till en lägenhet. Han bodde så bra med, Gårda. Så fint. Åt alltid baguetter med sallad och körsbärstomater på morgonen. Drack juice, såg på film.
Man borde inte tänka så mycket bakåt, det förflutna spelar ju ändå ingen roll längre, det var liksom då. Inte nu. Nu är nu. Och nu vill jag äta något gott och mysa i en soffa framför en bra film. Helst i Göteborg. Helst i pappas lägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar