söndag 20 september 2009

Dump for Broken Dreams

Helgen har varit skitbra.
Håkan Hellström var riktigt jävla bra, som vanligt.
Och i slutet, Nu kan du få mig så lätt.
Helt underbart.
Det gjorde faktiskt ont i mig, riktigt jävla ont, när han började sjunga.
Jag vill nästan gråta, jag kände tårarna i halsen. Men det var inte pga att det var Håkan, att jag var så glad.
Det var för att allt kom tillbaka. Alla jobbiga helveten. För under dessa stunder, har jag alltid lyssnat på just den låten.
Så veckor utan sömn och mat, förjävlig kärlek, vänskap och allt som hör till fyllde mig.
En väldigt konstig, stark och plågande känsla.

Dagen efter kände jag för att leta möbler, igen. Hittar ju inga!
Men ja, jag hittade en gammal TV-apparat för 100 spänn, en skiv- och kassettspelare (ångrar att jag inte tog högtalarna med, fan alltså) för nu ska jag börja lägga pengar på skivor.
Har inget att lägga dem på, och musik seems to be a good way to go.
Passade även på att köpa denna för 480 kronor

-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Finns 500 stycken och jag antar att de som har en inte tänker släppa dem i första taget, så jag klippte en jag med, innan det var försent. Ja, värd pengarna som fan.
-
Har även besökt en konstig marknad. Såg mer ut som rum med skräp som man staplat upp.
Eller TV-butiker. Väldigt kul och konstigt. Var kanske tio personer av tvåtusen som talade flytande svenska.
-
Nu ska jag plugga, prov på tisdag. Ser inte fram emot det.
Nudlar är gott. Ni som saknar äggnudlar borde ta en sväng till Lidl. Håll utkik efter nudlar i svart/röd förpackning. Är som äggnudlar, fast utan ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar